Skip to main content

GA4 klepou na dveře, není nač čekat

By 10. 7. 202213 října, 2022DATA

Uteklo to jako voda a je pomalu čas udělat „starým“ Google Analytics pá pá. Informace o tom, že od 1.července 2023 přestanou měřit nelze přehlédnout. Na první pohled to vypadá, že ještě zbývá hromada času – ale opravdu chcete začínat s prázdným účtem?
Lepší je být připraven a alespoň v nějaké základní podobě měřit už teď.

10 výhod Google Anayltics 4, které mě napadají a vypadají srozumitelně

 

  1. Cena
    Google Analytics 4, stejně jako stávající Universal Analytics, zůstávají zdarma. A na tom se nic nezmění. Cena tedy určitě není překážkou, která by vám bránila je spustit ještě dnes.
  2. Automatické sledování událostí
    Nové Analytics standardně sledují celou řadu událostí automaticky, aniž by bylo nutné něco nastavovat. Samozřejmě to není kompletní a nákupy v eshopu to „samo“ neumí, ale hned po nasazení není nutné konfigurovat například posun na stránce, odchozí odkazy, sledování videa nebo třeba vyhledávání.
  3. Měření událostí
    Celé GA4 jsou založeny právě na událostech a nastavit si jich můžete až 35, o čemž se nám v Universal Analytics mohlo jen zdát. Není nutné využít vše, ale pro pochopení uživatelského chování to je skvělé.
  4. Nastavování cílů (konverzí)
    Nastavení v cílů v Univerzal Analytics sice nebylo komplikované, ale nyní je to vyloženě snadné. Prakticky z jakékoliv události můžete přepnutím jediného tlačítka udělat konverzi (cíl)
  5. Průzkum
    Staré Analytics neměly moc možností pro podrobnější analýzu. To se nyní změnilo a dá se k tomu využít i některá ze šablon, kterou GA4 nabízejí.
  6. Snadné nastavení událostí
    K nastavení události (např. návštěvě kontaktní stránky, odeslání poptávky apod. už není nutné používat Tag Manager nebo vkládání kódu do webu a lze to udělat přímo v rozhraní GA4
  7. Snadné měření napříč doménami
    Už žádné úpravy značek – měření napříč doménami lze nastavit na pár kliknutí v administraci
  8. Integrace s BigQuery
    Dostat data z Universal Analytics bylo komplikované a prostřednictvím externích nástrojů. GA4 mají integrovanou podporu a lze to snadno nastavit.
  9. Cookies
    Cookies nám měření rozhodně neusnadňují a GA4 by toto měly alespoň částečně vyřešit, protože používají strojové učení, aby zaplnily díry v datech. Pravda ovšem je, že k tomu těch správných dat potřebují hodně…
  10. Prediktivní metriky
    GA4 by měly být schopné odhadnout chování uživatelů v budoucnu – například pravděpodobnost nákupu uživatele, odhad budoucích tržeb apod. I tady se to ale neobejde bez dat – a i tady jich bude muset být hodně.

Výhod je určitě daleko víc, k tomu samozřejmě ale patří i nevýhody. Zcela se změnil způsob měření a s tím i logika, se kterou je nutné k výsledkům přistupovat. Je potřeba zapomenout na to, že do klasických GA člověk přišel a na první pohled viděl, co očekával. Samozřejmě je diskutabilní, jak moc to bylo správně – ale v GA4 mám stále chuť hned odejít, kdykoliv je otevřu. Do GA4 nejdou (automatizovaně) nahrávat náklady, předpokládám, že to vyřeší, ale dostat je tam zpětně v dostatečném rozsahu je prakticky nereálné.