Skip to main content

Na Facebook se vrací 28denní atribuce

By 15. 11. 2022PPC

Budou to skoro dva roky co nám Facebook sebral 28denní atribuční okno pro nastavování kliknutí. Určitě to nebylo dobrovolné, souvislost hledejme s výzvou Apple App Tracking Transparency (ATT), týkající se transparentnosti sledování aplikací. Zjednodušeně GDPR.

Po této úpravě nám zůstaly pouze 4 možnosti – 1 a 7denní kliknutí a totéž v kombinací s 1denním zobrazením. A tak to i zůstane.

Nastavení atribuce

Odstranění 28denního okna se nám zkompilovalo vyhodnocování účinnosti reklam, protože konverzní cesta zákazníka obvykle trvá déle než 7 dní. Pokud například prodáváme nábytek ve vyšší cenové kategorii, nemůžeme očekávat, že nám ho zákazník koupí na první kliknutí a spíše předpokládáme, že rozhodovací proces bude delší. 28 dní stále nemusí být konečných, ale určitě je to pravděpodobnější.

Špatná zpráva je, že návrat 28denní atribuce se netýká nastavování reklam a v tuto chvíli ji pravděpodobně nenajdete ani v porovnání atribuce v Business Manageru. Pracovat s ní tak lze pracovat pouze přes API, případně přes nějakou službu, která bude z Facebooku tahat data – například Supermetrics.

Reporting v Business Manageru

Data pak lze zobrazit například v Looker Studiu (dříve Google Data Studiu) a porovnat si, jak reklama funguje v časovém horizontu. V okně 28 jsou samozřejmě zahrnuty i konverze z okna 7 (případně 1).

Porovnání modelů v Looker Studiu

Dá se předpokládat, že Facebook, resp. Meta, tato dat měl celou dobu, jen je z nějakého důvodu nepouštěl ven. Zároveň můžeme mít pochybnosti, jak jsou tyto údaje ovlivněny používáním iOS zařízení a modelováním ze strany Facebooku.

Používat nebo nepožívat? Za nás ano – může nám to ukázat kampaně, které bychom při výchozím nastavení vypínali a ony přitom mohou docela dobře fungovat