Budou to skoro dva roky co nám Facebook sebral 28denní atribuční okno pro nastavování kliknutí. Určitě to nebylo dobrovolné, souvislost hledejme s výzvou Apple App Tracking Transparency (ATT), týkající se transparentnosti sledování aplikací. Zjednodušeně GDPR.
Po této úpravě nám zůstaly pouze 4 možnosti – 1 a 7denní kliknutí a totéž v kombinací s 1denním zobrazením. A tak to i zůstane.
Odstranění 28denního okna se nám zkompilovalo vyhodnocování účinnosti reklam, protože konverzní cesta zákazníka obvykle trvá déle než 7 dní. Pokud například prodáváme nábytek ve vyšší cenové kategorii, nemůžeme očekávat, že nám ho zákazník koupí na první kliknutí a spíše předpokládáme, že rozhodovací proces bude delší. 28 dní stále nemusí být konečných, ale určitě je to pravděpodobnější.
Špatná zpráva je, že návrat 28denní atribuce se netýká nastavování reklam a v tuto chvíli ji pravděpodobně nenajdete ani v porovnání atribuce v Business Manageru. Pracovat s ní tak lze pracovat pouze přes API, případně přes nějakou službu, která bude z Facebooku tahat data – například Supermetrics.
Data pak lze zobrazit například v Looker Studiu (dříve Google Data Studiu) a porovnat si, jak reklama funguje v časovém horizontu. V okně 28 jsou samozřejmě zahrnuty i konverze z okna 7 (případně 1).
Dá se předpokládat, že Facebook, resp. Meta, tato dat měl celou dobu, jen je z nějakého důvodu nepouštěl ven. Zároveň můžeme mít pochybnosti, jak jsou tyto údaje ovlivněny používáním iOS zařízení a modelováním ze strany Facebooku.
Používat nebo nepožívat? Za nás ano – může nám to ukázat kampaně, které bychom při výchozím nastavení vypínali a ony přitom mohou docela dobře fungovat