Skip to main content

Začněte s Google Data Studiem

By 8. 2. 202112 října, 2022DATA

Měříte na svém webu návštěvnost, používáte PPC, zbožové vyhledávače a snažíte se stránky optimalizovat pro vyhledávače? Pokud ano, budete se mnou souhlasit, že to je hromada různých služeb a dat a vyhodnotit je není vůbec snadné, navíc to může být docela časově náročné.

Jestli chcete z vašich údajů dostat víc (a ještě ušetřit čas), pak je pro vás Google Data Studio správná volba. Připojíte jednotlivé zdroje zdroje a voilà, máte hotovo. Skoro. Samozřejmě to tak snadné není.

Dobrá zpráva je, že Google Data Studio je zdarma. Platit můžete za některé konektory (způsob jak připojit další zdroje), ale v první fázi se bez toho nejspíš obejdete. Základní jednoduché přehledy si nastavíte sami, bez programování, znalosti API, psaní kódu nebo databázových dotazů.

Největší výhody Data Studia

Kromě toho, že je zdarma, vám umožní mít data z různých zdrojů na jednom místě. Tato data lze vizualizovat a transformovat do smysluplných ukazatelů. Snadněji tak můžete sledovat trendy, výkyvy, chyby a problémy na webu i obchodní výsledky. Na konci je dynamický report s živými daty, který můžete snadno sdílet s kolegy, klientem, týmem nebo šéfem.

Nevýhody? Nějaké by se našly.

Google Data Studio není dokonalé, zvláště ve srovnání s konkurenčními nástroje, jako je například Tableu nebo Microsoft Power BI. Tyto nevýhody může vyvažovat jak snadnost použití, tak množství aktualizací, kterými nás Google průběžně zásobuje. A že jich od roku 2018 bylo.

Jak získat Google Data Studio?

Snadno. Přejděte na domovskou stránku https://datastudio.google.com/, přihlašte se svým Google účtem a začněte. Nezapomeňte použít účet, pod kterým máte přístup k Google Analytics, Google Ads, případně dalším službám. Bez toho to nepůjde.

Jak dostat do Google Data Studia údaje

Pro připojení slouží tzv. konektory. aktuálně 20 konektorů je přímo od Google a umožní získat data z nejpoužívanějších služeb, mj. právě z Analytics, Ads, Sheets, Search Console nebo třeba BigQuery a MySQL databází.

Pro jiné údaje budete potřebovat některý z více než 600 partnerských konektorů, které umožní připojit údaje z dalších zdrojů dat. Některé jsou zdarma (například konektor Skliku, Collabimu, Marketing Mineru), většina je ale komerčních a je potřeba za ně platit. Tyto konektory umožní například pracovat s daty ze sociálních sítí, reklamních programů, Mailchimpu, ale i podrobnějších údajů ze služeb Google.

Mezi nejpoužívanější patří Supermetrics (doporučuji, používáme několik let) , cena začíná na cca 99€ měsíčně pro 10 zdrojů dat. Zadarmo to není, ale umí toho opravdu hodně.

Co dál?

Máte založené Data Studio, máte připojená data, můžete se pustit do práce. Práce se studiem je intuitivní, pracuje metodou „táhni a pusť“, pro první výsledky nepotřebujete žádnou znalost programování. Prostě vyberete graf nebo tabulku a určíte jí, jaká data se mají zobrazit.

Naše zkušenosti

Občas to je pomalé, občas něco nejde. Ale výhody převažují a tak dnes v Google Data Studii reportujeme výsledky téměř všem našim klientům.